Pogoda jutro Pogoda Poznań
1712
Reklama
Buspas na Garbarach się wydłuży. Trwają prace
j | aktualizacja: Wtorek, 9 2020 roku, godzina 15: 1

Zgodnie z planem, we wtorek, po porannym szczycie, rozpoczęły się prace przygotowawcze, które potrwają do piątku.

Buspas na Garbarach się wydłuży. Trwają prace
fot. UMP

Buspas ma zostać uruchomiony w sobotę. Obecne trwa usuwanie oznakowania na jezdni, która jest frezowana na mokro. Następnie likwidowane będą linie ciągłe pomiędzy jezdniami. Po tych pracach wykonane będzie nowe malowanie na jezdni. Roboty przygotowujące buspas potrwają do piątku, 18 września. Prace nie będą prowadzone w godzinach od 7:00 do 9:00.

Po zmianach na odcinku ul. Garbary - od przystanku przy dworcu PKP do ul. Północnej - zamiast czterech pasów ruchu dla samochodów powstaną trzy. Dotychczas były one za wąskie i w niektórych fragmentach miały jedynie po około 2,5 metra szerokości i zdarzało się, że szerokie pojazdy zahaczały o lusterka innych jadących obok lub z przeciwka. Dzięki utworzeniu trzech pasów każdy z nich będzie miał trzy metry, co zapewni bezpieczny przejazd obok siebie - informują miejscy urzędnicy.

Jak już informowaliśmy buspas wyznaczony będzie na ul. Garbary między ulicami Armii Poznań i Grochowe Łąki - od przystanku "Garbary" przy dworcu i pętli autobusowej do wjazdu na kolejny przystanek w stronę centrum "Grochowe Łąki". Nowym buspasem, podobnie jak na większości innych, będą mogły się także poruszać taksówki, pojazdy elektryczne, służby miejskie, rowery oraz motocykle.

W przeciwną stronę - od centrum w stronę Cytadeli - od wyjazdu z przystanku "Małe Garbary" do ul. Szyperskiej wyznaczona będzie śluza dla autobusów i rowerów do jazdy na wprost z pasa służącego pozostałym pojazdom do skrętu w prawo w ul. Szyperską. Dalej ul. Garbary będzie miała jeden pas ruchu w kierunku Cytadeli, wzdłuż którego zaplanowano także pas dla rowerzystów. Odcinek ten będzie ważnym łącznikiem i uzupełnieniem pomiędzy częścią Wartostrady obecnie kończącej się przy moście Chrobrego, a tej wzdłuż ul. Szelągowskiej. Wkrótce rozpocznie się budowa drogi rowerowej przebiegającej pod mostem Chrobrego przez cypel w kierunku Estkowskiego - dodają urzędnicy.

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Pożar lokalu gastronomicznego na ulicy Kościelnej
Po godzinie dziewiętnastej straż pożarna została wezwana do pożaru lokalu gastronomicznego ZUOM na ulicy Kościelnej. Na miejscu pracuje pięć zastępów straży pożarnej.
więcejCzytaj więcej | Środa, 2017.11.15 19:55
Tragiczny wypadek w Swarzędzu: kierowca usłyszał zarzuty. Grozi mu 8 lat więzienia
Po tragicznym wypadku do jakiego doszło w nocy z piątku na sobotę w Swarzędzu zarzuty usłyszał 18-letni kierowca samochodu, który prowadził auto bez uprawnień i pod wpływem alkoholu.
więcejCzytaj więcej | Niedziela, 2017.11.19 11:15
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2] [3]
~tedy: Włodarze powinni najpierw włożyć kasę na most między ul Winogrady a ul Główną a potem wydać kasę na bus-pas na Garbarach Jak dzielni urzędnicy rozwiążą problem zwiększenia ruchu pojazdów gdy do użytku zostaną oddane budynki po spalarni kawy , po starej rzeźni oraz osiedle przy ulicy Na Podgórniku
dodano: Wtorek, 2020.09.15 23:02, IP:83.25.94.XXX
ok
5
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Wk: Zmniejszenie liczby pasów ma istotny wpływ na poprawę przepustowości kanalizacji burzowej.
dodano: Wtorek, 2020.09.15 23:58, IP:194.116.193.XXX
ok
1
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: najważniejsze żeby zamiast 4 pasów były 3 i jeszcze była śluza do rowerów, pomimo że dookoła jest ścieżka rowerowa, a niech mają
dodano: Środa, 2020.09.16 06:53, IP:91.232.38.XXX
ok
2
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Autor: korki wynikają z prostej rzeczy, tam gdzie dotychczas był super przejazd czy przejście dla ludzi (np. Rondo Żegrze) trzeba zrobić wszystko żeby tak nie było, wszędzie trwa budowanie buspasów i dróg rowerowych, kosztem i tak wąskich ulic, zabiera się miejsce samochodom których ciągle przybywa to gdzie mają się pomieścić ?? a komunikacją i tak prawie nikt nie jeździ, po prostu się nie opłaca jest za drogo, poza tym wieczne spóźnienia, wypadają autobusy czy tramwaje, brud, smród, chuligaństwo, do tego teraz pandemia ludzie przez to wybierają samochody, a władza miasta skutecznie obrzydza mieszkającym tutaj miasto, a potem podają że coraz mniej ludzi mieszka, i tak będzie, dziwi mnie tylko budowanie non stop tych bloków jeden przy drugim, okno w okno, kto tu będzie mieszkał ?
dodano: Środa, 2020.09.16 07:00, IP:91.232.38.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Pepe: No jak? Po co wam auta jak macie buspasy dokoła :D
dodano: Środa, 2020.09.16 07:15, IP:83.238.76.XXX
ok
0
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Pepe: Od razu najlepiej do Szwecji. Wiele osób wtedy się przesiądzie do ZTM aby wyjechać do normalnego kraju.
dodano: Środa, 2020.09.16 07:25, IP:83.238.76.XXX
ok
0
not ok
1
odpowiedz|usuń
~da: Każdy kandydat na Prezydenta Poznania który w swoim programie poda że zlikwiduje Bus pasy ma mój głos.
dodano: Środa, 2020.09.16 07:35, IP:150.254.36.XXX
ok
1
not ok
2
odpowiedz|usuń
~ón: "Komunikacja ma.ograniczenia liczbowe" - pasem dla samochodów może przejechać kilkukrotnie albo kilkunastokrotnie mniej osób niż torem tramwajowym lub pasem dla autobusów.
dodano: Środa, 2020.09.16 08:04, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
avatarforg: Jest sporo fajnych, miejskich, tańszych dużo, samochodów elektrycznych.
dodano: Środa, 2020.09.16 08:05
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~ón: Nie ma słowa "jeździj". Nie jeździj to tak jak nie stanij albo nie patrzyj.
dodano: Środa, 2020.09.16 08:08, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Suzuki Bazuka: Gdzie na omawianym odcinku ul. Garbary jest ścieżka rowerowa?
dodano: Środa, 2020.09.16 08:54, IP:91.207.186.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Kiedy zrozumiecie ,że nie koniecznie osoby jadące autobusem mają do przejechania jedynie Garbary. Jestem ciekaw ile tak naprawdę osób korzysta z komunikacji miejskiej poza godzinami 7-9 i 15-17 szczególnie z autobusów na Garbarach. Czasami mam wrażenie ,że jedynie co widzę to emerytów i rencistów jadących na ryneczek nic więcej. Czy są robione badania na ten temat
dodano: Środa, 2020.09.16 09:20, IP:85.221.216.XXX
ok
1
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: Tak, i na Wysokiej.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:28, IP:85.234.249.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Poznanska Pyra: "A może by tak odspawać w końcu tyłek od siedzenia samochodu?" Kupiłem kaloryfer w Obi. Jak mam go zawieść? Tramwajem z przesiadką czy przerzucić przez ramę roweru? To samo pytanie z rodzącą żoną. Ludzie, weźcie wbijcie do tych swoich pustych głów, że czasem samochód jest jedyną opcją i nie ma co z tym walczyć bo to droga donikąd...
dodano: Środa, 2020.09.16 09:29, IP:87.105.215.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Panie, kiedy to będzie... Wnuki nasze pojadą tym tramwajem. Może wtedy Poznań będzie już stać na metro.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:31, IP:85.234.249.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Ma wpływ na niepogarszanie i tak słabej sytuacji.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:32, IP:85.234.249.XXX
ok
3
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Poznanska Pyra: Dokładnie, Poznaniacy na złość Kaczyńskiemu postanowili odmrozić sobie uszy i teraz mają włodarza-sabotażystę...
dodano: Środa, 2020.09.16 09:36, IP:87.105.215.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Garbary to ciasna ulica przechodząca niemal przez Stare Miasto. Jakiekolwiek preferencje dla samochodów jadących tranzytem w dłuższej perspektywie nie wchodzą w rachubę.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:37, IP:85.234.249.XXX
ok
3
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Michu: "Ludzie, weźcie wbijcie do tych swoich pustych głów, że czasem samochód jest jedyną opcją i nie ma co z tym walczyć bo to droga donikąd..." Rowerkowym otwierają się oczy dopiero wtedy jak pojawią się dzieciaki i trzeba je zawieźć tu i tam, a jak do tego dochodzą jeszcze zakupy po drodze albo problemy poruszone przez ciebie z zakupem dużych gabarytów, to wtedy nagle ich olśniewa, że już nie tak prosto ogarnąć codzienne życie rodziny za pomocą rowerku albo MPK. Wtedy im się jadaczka zamyka i pokornie wsiadają do samochodu.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:37, IP:2XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
~ón: Standard. Zawsze się znajdzie ktoś, kto będzie wmawiał, że trzeba codziennie wozić kaloryfery z Obi albo chorą matkę. Obserwacje z ulic nie potwierdzają tezy, że większość tych ludzi wozi kaloryfery i chore matki.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:40, IP:85.234.249.XXX
ok
3
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Michu: Jestem ciekaw jakie miny by mieli ci wszyscy szczekacze, propagatorzy jazdy MPK, jakby nagle 25 procent kierowców zdecydowalo się pojechać tramwajem albo autobusem zamiast samochodem. Ciekawe czy byliby tacy mądrzy w gębie jakby nagle tramwaje i autobusy zrobiły się tak zatłoczone, że musieliby odpuścić dwa albo trzy przejazdy bo nawet by nie wsiedli. Wy serio myślicie, że świat jest taki kolorowy, że kierowcy nagle rezygnują z samochodu, a wy sobie nadal jeździcie wygodnie MPK bez ścisku? Naprawdę wasz umysł jest tak ograniczony?
dodano: Środa, 2020.09.16 09:46, IP:2XXX
ok
3
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Michu: "Obserwacje z ulic nie potwierdzają tezy, że większość tych ludzi wozi kaloryfery i chore matki." A co ty, masz rentgen w oczach, że widzisz co kto przewozi w bagażniku samochodu? G*wno wiesz co kto wiezie to się nie mądruj! Co, do Obi musi jechać całą rodziną żebyś miał spokój ducha, że sam nie jedzie? Znalazł się kurna głupio-mądry, co myśli że wie wszystko. Nie interesuj się co inni wiozą, siedź potulnie w tramwaju i zajmij się swoimi sprawami, a nie kierowców dookoła!
dodano: Środa, 2020.09.16 09:53, IP:2XXX
ok
2
not ok
3
odpowiedz|usuń
~ón: To ciekawe. Proszę o szczegóły dot. tego przepisu. Ja w Rozporzązeniu widzę jedynie "Znak P-22 BUS oznacza pas ruchu przeznaczony dla ruchu pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach", czyli nie mogą tam jechać nawet np. busiki dowożące do pracy, nie mówiąc o autobusach czarterowych.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:53, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~ón: Samochodów przybywa, a powierzchni ulic nie. Nie ma odwrotu od redukowania miejsca dla samochodów, ponieważ samochód to najmniej korzystna forma transportu pod względem stosunku ilość osób/powierzchnia pasa, ponadto samochody indywidualne przodują w generowaniu hałasu, spalin i przyczynianiu się do kolizji oraz wypadków. Sam bym sobie najchętniej wszędzie jeździł samochodem, ale potrafię obserwować i myśleć i wiem, że przez centrum szybciej przejadę tramwajem i na miejscu nie będę wtedy miał problemu z zaparkowaniem. Zgadza się, że nie każdy tak może (są tacy, którzy regularnie wożą kaloryfery z Obi), ale jeśli na ulicach zostaną tylko woziciele kaloryferów i chorych matek, to będzie naprawdę luźno.
dodano: Środa, 2020.09.16 09:58, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
4
odpowiedz|usuń
~ón: Jaką potrzebę miałby ten most realizować? Żeby wpuszczać hordy samochodziarzy z bogucińskich przedmieść oraz z Głównej, w spokojną ul. Winogrady? Czy może żeby częścią codziennego korka na Estkowskiego obdzielić i tak przeciążoną Szelągowską?
dodano: Środa, 2020.09.16 10:00, IP:85.234.249.XXX
ok
2
not ok
2
odpowiedz|usuń
~ón: Założę się, że jest sporo miast, gdzie w ogóle nie ma buspasów. Jest też część miast, gdzie nie ma miejskich autobusów. Duża część z nich ma rynek, na który można wjechać, a czasami ten rynek jest wręcz nierozpoznawalny (wygląda jak nieco zadrzewiony parking). Tam miałbyś dobre życie. Natomiast duże miasto jest nie dla ciebie.
dodano: Środa, 2020.09.16 10:02, IP:85.234.249.XXX
ok
2
not ok
5
odpowiedz|usuń
~abc: Komentarz usunięty za złamanie regulaminu. IP autora zabezpieczono na potrzeby potencjalnego postępowania policji lub prokuratury.
~zbl: Na poznańskich buspasach masz takie 3 literki DOP, w uchwale masz wszystko wyjaśnione.
dodano: Środa, 2020.09.16 11:22, IP:85.221.159.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~zbl: "Jaką potrzebę miałby ten most realizować?" Pewnie taką samą jak postulowany przez Ciebie w innym wątku dodatkowy most przy A2 : )
dodano: Środa, 2020.09.16 11:26, IP:85.221.159.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: czyżby komentarz zupełnie nie a propos?
dodano: Środa, 2020.09.16 11:51, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~ón: Matołku, ciesz się, że nie czuję potrzeby w ogóle jeździć po centrum i masz przynajmniej o jeden samochód mniej w swoim korku. A jak już trzeba odwiedzić punkt w centrum, to dopóki nie mam 20 kg towaru, jadę tramwajem.
dodano: Środa, 2020.09.16 12:37, IP:85.234.249.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Suzuki Bazuka: Ciekawe co powiedzieliby przygłupy samochodowe gdyby nagle zakazać poruszania się po Poznaniu rowerem? Ciekawe co by się stało gdyby nagle tych kilka tysięcy Poznaniaków którzy na co dzień korzystający z roweru przesiadło się do swoich samochodów? Jak myślicie, o której godzinie Poznań by się odkorkował? O 19-tej, czy bliżej 20-tej? :)
dodano: Środa, 2020.09.16 14:44, IP:91.207.186.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2] [3]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.